Koridor 10: Šest traka i 87 kilometara

05.11.2019. | Zlatica Radović | Novosti

Skoro deset godina trajali su radovi na povezivanju Srbije i Bugarske modernom saobraćajnicom u šest traka. Inženjeri iz Koridora Srbije ne kriju da su odahnuli što je ovaj projekat konačno završen. Iza njih su ostali svi problemi - od klizišta, loših projekata, probijenih rokova, nesavesnih izvođača...Pred njima su sada samo kilometri novog puta.

Svi građevinski radovi na poslednjoj deonici od tunela Bancarevo do Crvene Reke, na Istočnom kraku Koridora 10, u dužini od 12,3 kilometra su završeni. Uz njih će u subotu, 9. novembra, u saobraćaj biti pušteno i 9,4 kilometra od Proseka do ulaska u tunel, koji su asfaltirani još 2017. godine. Tako će konačno biti kompletiran ceo krak ka istoku, od 87 kilometara.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Inženjer Nikola Karadžić, iz Koridora Srbije, nabraja podatke o utrošenom materijalu i obavljenim radovima - u put je ugrađeno nešto više od dva miliona kubnih metara nasipa, valjalo je ukrotiti više od tri kilometra vodotokova...Iskopano je više od 2,5 miliona kubika zemlje i kamena.

Sa obe strane ove moderne saobraćajnice pred vozače će "izletati" kaskade prelivene armaturom i betonom i stepenice napravljene od naslaganog kamenja, koje sada deluju kao ukras. Ali, one nisu tu zbog lepote, već kako bi zaustavile čak 27 kosina, koje su pretile da se obruše na put tokom izgradnje ove zahtevne deonice. Postavljeno je više od tri kilometra zidova za zaštitu od buke, kojima dominiraju boje srpske trobojke.

- Grčka kompanija Aktor godinama je odugovlačila sa izgradnjom deonica na kojima je bila angažovana, a pre nekoliko meseci su konačno i sebi i investitoru priznali da ne mogu da ispune očekivanja i okončaju radove na poslednjem kilometru. Klizište na izlazu iz tunela Bancarevo za njih je bila prepona koju nisu mogli da savladaju. Zato je angažovan novi izvođač, kompanija Integral inženjering, koja je za tri i po meseca izgradila galeriju u produžetku leve cevi tunela. Ta potpora zadržala je brdo koje je pretilo da se obruši na put. Pojavila se nestabilnost već izgrađene kosine 6. Urađene su hitne mere i zatrpana je dužina od 200 metara, i ona je posle služila kao platforma za izgradnju šipova - objašnjava Karadžić. - Njihova dubina je oko 16 metara, a ukopana su 132 šipa.

- Završili smo izgradnju auto-puta E80 kroz Srbiju i integrisali smo se u važan evropski pravac, koji spaja zapadnu obalu Evrope sa krajnjim istokom Turske. Vodi od Lisabona u Portugaliji do granice sa Iranom - ponosno kaže Dušan Mijuk, šef projekta "Istok" od 2013. godine. - Uspešnom realizacijom ovog kapitalnog projekta, dostigli smo priznate međunarodne standarde u savremenoj inženjerskoj praksi. Kada smo počeli, ceo krak smo podelili na deset poddeonica, a gradilo ga je osam kompanija. Izgrađeno je 87 mostova, pet savremeno opremljenih tunela i pet petlji. Svi mostovi raspona većeg od 30 metara su na testovima pokazali izvanredne rezultate na probna opterećenja. Dakle, dobili smo kvalitetan put.

- Otvaranjem ove deonice Srbija završava Koridor 10, koji je veoma značajan, jer povezuje centralnu i zapadnu Evropu sa Bliskim istokom - ističe Nebojša Pavlović, savetnik u Ministarstvu građevinarstva. - On ima veliki značaj za tranzit, ali i za lokalno stanovništvo. Koridor prolazi kroz Pirotski i Nišavski okrug, a ovom kraju gravitira gotovo 500.000 ljudi. Ovom delu Srbije će omogućiti da bolje živi i da ljudi ostanu na ovoj teritoriji. Povećava se i interesovanje investitora za ulaganja. Od velike važnosti je i za bezbednost saobraćaja. Izmeštanje saobraćaja na novu trasu omogućiće i očuvanje Nacionalnog parka Sićevačka klisura.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Mićo 20.11.2019.
Ko to kaže da je most graditi pored mosta j...
Invekta 18.11.2019.
Odlično rešenje, olakšava posao, a efekti s...
boki 14.11.2019.
kao prvo idealno ravnih dasaka iz paleta je...
Nemanja Rodić 05.11.2019.
Bravo,molim vas da pošaljete ekipu da okrpi...
Maja 19.10.2019.
Gde mogu da nabavim ovakav beton? I po koj...